Betalning

Uppgifter

Kontrollera alltid att betalningsmottagaren är

Karla Hosting AB (samma som domän)
Swish 1230909507
Bankgiro 5670-1022

Vid betalning med Swish dubbelkollar du att betalningsmottagaren är Karla Hosting AB. Detsamma vid bankgirobetalning. Som nämnt tidigare, använder du Bankgiro glöm inte ange ditt domännamn som meddelande om vi skall kunna koppla en inbetalning till dig. Om du glömmer detta kan det ta extra tid innan ditt konto öppnas.

Första gången (Beställning)

Du registrerar ett konto genom att fylla i dina uppgifter och det du önskar beställa. Du får sedan ett epost med en länk som du måste bekräfta beställningen med. Därefter får du betalningsinstruktioner och en utskrivbar bekräftelse (PDF) på beställningen.



Enklast är att betala med Swish. Då är risken minimal att något blir knas. All data vi behöver följer automatiskt med själva betalningen, som enbart består i att scanna den QR -kod som genererats åt dig. Betalar du via Bankgiro, så måste du som meddelande på betalningen knappa dit det domännamn som du valt använda för kontot.

Ingenting kommer att hända innan du betalat första gången. Först efter att en betalning inkommit så öppnas kontot och eventuella domännamn registreras. Om betalning uteblir (t.ex. därför att du ångrade dig), så kommer ingenting hända och din beställning raderas.

Fortsättningsvis

Efter att du betalat, så kan du skriva ut kvitto från din kundpanel. Login till kundpanelen får du efter att du betalat. I kontrollpanelen hittar du både kvitton från inbetalningar och dina erbjudande om att förnya tjänsten.



Du kommer få ett erbjudande om att förnya abonnemanget efter 9 månader (9 månader gäller första året, därefter kommer erbjudande om förnyelse vart 12:e månad). Om du önskar detta, så betalar du och därefter är ditt abonnemang förnyat ytterligare 1 år. Om du inte önskar förnya det, så struntar du helt enkelt i att betala. Kontot kommer då att stängas automatiskt.

Om du önskar förnya det men har glömt att betala eller tappat bort betalning, så är det viktigt att du så fort som möjligt informerar oss, så får du nya inbetalningsuppgifter.

Du kan också logga in på din kundpanel och hämta inbetalningsuppgifter. Där ser du också status på det som du beställt och vad det kostar att förnya.

Skulle ditt konto stängas och du först därefter upptäcker en missad betalning, så finns möjlighet öppna kontot igen om du kontaktar oss skyndsamt.

Frågor

Om du har frågor kring betalning eller om något krånglat till sig, så är det troligtvis viktigt att du kommunicerar detta till oss, så att ditt konto inte stängs ner i onödan.